2018. december 15., szombat

Lányok, szellemek és egyéb kísértések

Még nincs egy hónapja, hogy megjelent Az első csók és egyéb démonok című Vörös pöttyös regényem, de nem ültem sokáig a babérjaimon, és máris készítettem hozzá egy előzménytörténetet. De miért? És kinek? És hogy? És hol lehet beszerezni ezt az ingyenes kiadványt? 

A novella a Lányok, szellemek és egyéb kísértések címet viseli, és egy olyan furcsa előzménytörténet, amihez ugyan nem szükséges az alapregény ismerete, mégis azoknak nyújtja a legtöbbet, akik már ismerik a könyvet. Ugyanis ez a történet egy, a regény végén felbukkanó apróságot mélyít el, és magyaráz jobban. Hogy ez akkor mennyi spoilert tartalmaz Az első csók és egyéb démonok végére nézve? Semennyit! :) Egyszerűen csak úgy döntöttem, hogy minden számomra fontos apróságot elvarrok, és miért húztam volna ezzel az időt? :)

Elkészült egy bizonyos mennyiségű kiadvány, és a tervek szerint ezeket csak rendezvényeken (esetleg nyereményjátékokon) lehet majd beszerezni, ingyenes ajándékként. Ha maradnak példányok a könyvbemutató után, azokat magammal viszem a következő dedikálásaimra, majd a könyvfesztiválra, könyvhétre stb. Nyilván a legjobb helyzetben azok lesznek, akik 2018. 12. 16-án a könyvbemutatón próbálják meg beszerezni, 17:00 órától a Nyugati téri Alexandrában. 



De mi lesz azokkal, akik egyik eseményre sem tudnak eljutni?

Nem ez az első eset, hogy ilyen ajándék kiadvánnyal készülök valamilyen rendezvényre, és mindig hangsúlyozom, hogy egyik olvasómat sem akarom megfosztani ezektől az ingyenes történetektől, és előbb-utóbb mindegyiket megosztom a blogomon is. Ezzel is így lesz, habár ebben az esetben úgy tűnik, hogy utóbb, mint előbb. A terv az, hogy a Lányok, szellemek és egyéb kísértések csak jövő karácsonykor kerül a teljes nagyközönség elé. Úgyhogy aki teheti, annak érdemes eljönni az aktuális rendezvényekre. 

Na de mit kell még tudni a Lányok, szellemek és egyéb kísértésekről?

A novella főszereplője Lili, a regény egyik meghatározó alakja, de túl sokat nem akarok elárulni arról, hogy milyen eseményeket mutatok be az életéből. Annyit persze elmondhatok, hogy lesz benne ismerkedés és misztikum is, a hangulat pedig közelít a regény hangulatához. Így azok is belekóstolhatnak Az első csók és egyéb démonok világába, akik még nem biztosak abban, hogy érdekli őket a könyv.


Az előzménytörténet 32 oldalas, szóval nem rövid, kis túlzással a regény 10%-a, hiszen az 360 oldal körül mozog. Ráadásul olyan szerencsém volt, hogy Róbert Katalin, a kiadó írója és szerkesztője vállalta, hogy átnézi, véleményezi, én pedig a tanácsait megfogadva elvégeztem a módosításokat. Szóval bátran mondhatom, hogy az írás profi szöveggondozáson esett át. :)

Először arra gondoltam, hogy erre a munkára Az első csók és egyéb démonok szerkesztőjét, Kozma Rékát kérem fel, de Rékától félek (ha ezt olvasod Réka, csak viccelek, ha nem olvasod, akkor nem :D), Róbert Katalin pedig olyan szerencsétlen helyzetbe került, hogy kíváncsiságból elolvasta a regényemet, beszélgetett róla velem, és amikor felkértem, már nem utasíthatott vissza. :D

Mi a helyzet a címmel?

Gondolom sokaknak feltűnt, hogy az előzménytörténet címe hasonlít Az első csók és egyéb démonok eredeti címére, vagyis a Lányok, szellemek és egyéb pokolbéli furcsaságokra.

Ez nem volt annyira tudatos, mint amennyire tűnik.

Ahogy Az első csók és egyéb démonokhoz sem tudtam értelmes címet kitalálni, itt is csak szenvedtem (nem értem mi van velem, úgy tűnik, ez a történet blokkolja a címadási képességeim). Jobb ötlet híján elkezdtem az eredeti címmel játszani, és egyszer csak beugrott, hogy ez az „egyéb kísértések” mennyire áthallásos, hiszen utal a történet misztikumára és egy ismerkedés incselkedéseire, ezért rögtön megtetszett. Mivel tudtam, hogy sokan szerették az eredeti címet, és rájöttem, hogy ezzel elég sokat megőrzök belőle, és kicsit kedveskedhetek azoknak is, akik ragaszkodtak hozzá, már nem is próbáltam új címet keresni. 


Mi a helyzet a borítóval?

A borítóválasztás már sokkal tudatosabb volt. Mindenképp olyan borítót szerettem volna, ami a nyári borítótervező pályázaton a regényhez készült, ezzel is elismerve az akkori pályázók munkáját. Végül a negyedik helyezett, Wiener János módosított borítóterve került a történet elejére. De miért a negyedik, miért nem az első? Vagy ha már Wiener Jánostól választottam, akkor miért nem a második, hiszen azt is ő készítette?

A legfontosabb ok, hogy az előzménytörténet nézőpontkaraktere egy lány, Vida Lili, míg a regénynek fiú főszereplője volt, és a borítók is hozzá kapcsolódva készültek. Ez pedig ehhez a történethez egyáltalán nem passzolt. Ezzel szemben a negyedik helyezett ilyen szempontból semleges maradt.

Másik fontos ok, amiért ennél a borítónál tettem le a voksom, az a fekete háttérszín. Úgy gondoltam, ezzel valamelyest harmonizálni fog a regénnyel is, hiszen az is fekete.

Azt hiszem, ennyit szerettem volna elmondani a Lányok, szellemek és egyéb kísértések novelláról, gyertek a dedikálásokra, rendezvényekre és ti is vigyetek belőle egy ingyen példányt (és gyertek minél hamarabb, mert nem tudom, meddig tartanak ki a :)).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése