2016. március 29., kedd

Az év írója jelölés


Húsvét hétfőn, este érkezett hozzám a hír, hogy a III. Magyar Könyvek Viadalán jelölt lettem „Az év írója 2015-ben” kategóriájában. Ez annyira váratlanul ért, hogy hirtelen azt sem tudtam, mit gondoljak. A tovább után persze megpróbálom összeszedni a gondolataim. :)




Az előző bejegyzésben említettem, hogy titkon reménykedtem abban, hogy jelölt lehetek „Az év elsőkönyves debütálása 2015-ben” kategóriában, és amikor ez megtörtént, úgy gondoltam, ezzel számomra véget is ért a viadal érdemi része, innentől kezdve az, hogy meddig jutok, már csak a szavazókon múlik. Képzelhetitek milyen bambán néztem ki a fejemből, amikor láttam az újabb jelölést. Az év írója? Komolyan? Az biztos, hogy nagyon jó érzés. :)

Aztán a döbbenet után felocsúdtam és megnéztem a többi jelöltet. Azt hiszem, nyugodtan idecitálhatom a jól ismert sportközhelyet, és bátran mondhatom, hogy az esélytelenek nyugalmával várom a megmérettetést. Rajtam kívül mindenki több kötetes, népszerű szerző, Böszörményi Gyula például József Attila-díjas író, de kiemelhetem Lakatos Leventét is, aki már a Libri Aranykönyv versenyében is győzni tudott.

De mind a négy szerző előrébb tart az írói pályán, mint én.

Ez az elsőre rosszul hangzó megállapítás okozta a legnagyobb örömöt a jelölésben. Az öt jelölt közül idén egyedül én vagyok az, aki az első regényével került ide, és őszintén mondom, hogy emiatt az is megtisztelő, hogy ebben a társaságban lehetek. Úgy érzem, hogy ez legalább akkora siker nekem, mint bármelyik vetélytársamnak a győzelem lenne.

Ennek ellenére persze én is a győzelemnek örülnék a legjobban, szóval nyugodtan jöhetnek a szavazatok. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése