2018. július 20., péntek

Borítótervező pályázat eredményhirdetés - Az első csók és egyéb démonok


Már jó néhány napja véget ért az új Vörös pöttyös regényem, Az első csók és egyéb démonok  borítótervező pályázata, úgyhogy itt az ideje, hogy meghozzam a súlyos döntéseket. :) (a regény egy korábbi változata a Lányok, szellemek és egyéb pokolbéli furcsaságok címet viselte, ezért szerepel ez a pályamunkákon)


A pályázatra összesen 145 borító érkezett, én pedig szeretném megköszönni azoknak, akit időt, energiát és kreativitást áldoztak arra, hogy megfelelő külsővel lássák el a regényt. De nemcsak nekik köszönöm, hogy itt voltak ebben a néhány hétben, hanem mindenkinek, aki jelezte, akár hozzászólással, akár kedveléssel, hogy melyik borító tetszik neki. Én is örültem, hogy érdekel titeket a regény, de gondolom a pályázóknak is jól esett egy-egy elismerő lájk, vagy hozzászólás.

És akkor egy gondolat erejéig visszatérnék a pályázókhoz (ha egyáltalán van itt még valaki, és nem tekert le mindenki azonnal a győzteshez :)), nagyon nehéz dolguk volt, hiszen amikor megkezdték a munkát csak egy fülszöveg és néhány instrukció állt rendelkezésükre, így pedig igencsak embert próbáló feladat elkapni egy regény hangulatát és megálmodni a borítóját. Úgyhogy még egyszer köszönöm mindenkinek, aki mégis vállalta a feladatot.

És mielőtt végre rátérnék a helyezettekre, néhány szó a kiválasztásról. Sajnos nincsenek pontosan lefektetett kritériumaim, nem is vagyok éles szemű ilyen helyzetekben, úgyhogy a legegyszerűbb módon hoztam meg a döntést, ráböktem azokra a borítókra, amik tetszenek, és amiket el tudnék képzelni a regényemen. De végül is, mi mást tehettem volna?

Összesen 8+2 borítót választottam ki arra, hogy külön kiemeljem őket, habár több is ráfért volna egy hosszabb listára. De ki kíváncsi végtelen listákra? :) Az itt bemutatott borítók (de elképzelhető, hogy ezektől több is), Katona Ildikó kiadóvezető elé kerülnek, és a végső döntést ő hozza meg, de az biztos, hogy az első helyezett mindenképp megkapja Az első csók és egyéb démonok dedikált példányát.

De a hosszúra nyúlt bevezető után most már tényleg jöjjenek a borítók. :)

Először a +2 borító. A pályázat során két saját kezűleg rajzolt borítót is kaptam, amik a stílusuk miatt nem biztos, hogy megfelelnének, hogy ennek a regénynek legyenek a borítói, de egyszerűen muszáj megemlítenem, és kiemelnem őket. Nagyon örültem, hogy ketten is ilyen sok időt öltek abba, hogy borítót készítsenek nekem, és ha az alkotók megengedik, akkor szívesen használnám fel a rajzaikat, amikor a facebook oldalamra készítek az új regényhez kapcsolódó tartalmakat.

Stermeczky Boglárka:

 Gruden Regina:


És akkor most térjünk át az első nyolc helyezettre.

8. Rojkó Enikő

Ennek a borítónak leginkább a színvilága és a hangulata fogott meg. Van egyfajta ódonság érzése is, ami kapcsolható a misztikumhoz és a rejtélyekhez is. Ezt erősítve megjelennek rajta a jóskártyák is, viszont a lámpa kicsit kilóg innen, és nehezen kapcsolható a történet szimbólumaihoz. 


7. Girincsi Dalma

A borítón szereplő jóskártyák egy későbbi helyezettnél is felbukkannak, és nekem nagyon tetszettek itt is, ott is. Remekül előhozzák a történet misztikumát, és mindezt stílusosan teszik. Ennél a borítónál az is tetszett, hogy a kép alsó fele enyhíti a sötétebb tónusú koncepciót, és felbukkan a főszereplő is, de csak a sejtetés szintjén.


 6. Kiss Dóra

A pályázati kiírásban kiemeltem, hogy annak ellenére, hogy a kutya fontos szereplő a történetben, nem feltétlenül szeretném, ha kutyákkal lennének tele a borítóim. Ennek megfelelően kevés kutyás terv érkezett, de a kevés között akadt néhány igen érdekes megoldás (vagyis tökéletesen bevált a kiírás :)). Az egyik ilyen, Kiss Dóra munkája. Nagyon érdekes borítóterv volt, kicsit szembement a pályázaton népszerűbb koncepciókkal, és talán ezért is szerettem meg azonnal. Megfogott, hogy habár rajta van a főszereplő fiú és a kutyája is, igazából mégsem látunk belőlük semmit, meghagyja a helyet a képzeletnek. A ködös, füstös háttérben megbújó árnyékos alakjuk nagyon jól hozza a rejtélyes, misztikus hangulatot. Talán már túlságosan is, mert így a borító egy kicsit komorabb a kelleténél.



5. Kolozs Kitti Anna

És hopp, még egy kutya. :) Amikor ránéztem erre a képre, rögtön láttam, hogy az itt szereplő árnyékkutya pont olyan, mint az igazi a történetben szereplő kutya. És azt is tudtam, hogy ezt a borítót szeretném listára tenni. Ez egy olyan szintű egybeesése volt a borító és az emlékeimben a fejemben élő kép között, hogy egyszerűen nem lehetett kihagyni.



4. Wiener János

Amikor megláttam ezt a borítót, arra gondoltam, egyszerű, de nagyszerű. Kevés ilyen egyszerűségű borító érkezett, ezért kicsit felüdülés volt ilyennel is találkozni. Érdekesség, hogy habár a kép nem árul el sokat a történetből, de a rajta feltűnő szimbólumok kapcsolódnak a misztikumhoz, jósláshoz, bolygókhoz, és el lehet veszni a tanulmányozásuk közben, hogy ki mit ismer fel. :)



3. Tapolcsányi Vivien

Viviennek több munkája is tetszett, így nála nemcsak az okozott problémát, hogy hová soroljam, hanem hogy egyáltalán mit válasszak tőle. Remekül megfogta a történet misztikumát, nagyon jó fotókat használt, és sugárzott a hangulat majd minden tervéből. Végül két borítóra szűkítettem a választási listát. Ez volt az egyik:


Bevallom, nagyon megtetszett ez a koponyás kép, a listára mégis inkább a másikat tenném, mert az is hasonlóan jól sikerült, de talán jobban passzol egy Vörös pöttyös könyv borítójához. Mindenesetre a kiadóvezetőnek mindkét borítót elküldöm majd (sőt, jó eséllyel egy harmadikat is).


 2. Wiener János

Jánostól már választottam egy másik borítót a listára, ennek ellenére bátran teszek ide egy másikat is, hiszen merőben eltérnek egymástól. Ez az előzőhöz képest egy sokkal világosabb borító, láthatjuk rajta a főszereplőt, de szerencsére az arca árnyékban marad, így megmarad az esély, hogy mi magunk képzelhessük el. Ez azért is lehet fontos, mert a történetben csak utalásokat kapunk a főszereplő külsejére, és tényleg ránk van bízva, hogy milyennek látjuk.
Emellett a borítón megjelennek a misztikumra utaló kártyák, megteremtve egyfajta kettősséget, egy átlagos srác és egy számára idegen világ találkozása között. Ezt a borítót el tudom képzelni egy Vörös pöttyös könyvön, és akkor már miért ne lehetne az én könyvemen? :)
A borítóhoz több változat is készült, ezeken a misztikumra utaló képek módosultak. Én most ezt választottam, de a többi variánst is továbbítom a kiadó felé, hátha őket egy másik jobban megfogja.


 1.     Ambrús Renáta

Ez a borítót az első körben kaptam, én is elsőként raktam ki, és rögtön meggyőzött arról, hogy nem kell félnem a pályázattól, minőségi borítók érkeznek majd. Azt viszont nem sejtettem, hogy a későbbi győztes teszi ilyen korán tiszteletét nálam. :)
Wiener János és Tapolcsányi Vivien előző borítói után itt is megfigyelhető a kettősség, a misztikum felül, alul pedig a kissé rejtőzködő főszereplő (ez lett volna a siker receptje? :)). Biztosan nem véletlen, hogy az első három helyre ez a fajta koncepció futott be, talán tudat alatt én is így képzeltem el a misztikum és az átlagos srác megosztását a borítón.
Három, színvonalban egymáshoz nagyon közel helyezkedő borító közül kellett választanom, és őszintén mondom, hogy csak nüánszok döntöttek. A három borító közül végül azért Renáta munkája győzött, mert ahogy egymás mellé tettem őket, összhangulatilag ezt éreztem a legerősebbnek.
De talán ezt nem is kell magyaráznom, mert a lájkszámok alapján, nektek is ez a borító tetszett a legjobban. :)


Gratulálok Ambrús Renátának az első helyhez, és mindenkinek, akinek a munkája felkerült ide. És azoknak is, akik nem, mert nagyon jó terveket küldtetek, és sokatoknak lett volna még itt helye, de egyszerűen meg kellett húzni a lista hátárát egy észszerű számnál. :) Biztos akadnak olyan borítók is, amiket a többség szívesen látott volna itt, mégis lemaradtak, de nézzétek el nekem, hogy nem mindenben érthetünk egyet. :)
Remélem, élveztétek a pályázatot, mert én nagyon, és remélem, találkozunk még ilyen körülmények között is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése